5 błędów menedżerskich
Określiliśmy „5 Czynników Krytycznych” – które są najczęściej przyczynami problemów lub niepowodzeń we wdrażaniu zmian. Korzystamy z tej wiedzy tworząc model wsparcia i szkoleń dla menedżerów stojących prze wyzwaniem przeprowadzenia zespołu przez zmiany.
Czytaj więcej: http://blogi.hbrp.pl/blog-biznesowy/masakra-w-strefie-komfortu-czyli-jak-przetrwac-zmiane/
- Ocena gotowości do zmiany
- Uwzględnienie poziomów postaw i przekonań ludzi w zmianie
- Komunikacja w zmianie - komunikacyjny punkt krytyczny
- Uwzględnienie procesowego charakteru zmian
- Zarządzanie różnorodnością w zmianie
Stworzyliśmy na tej podstawie program autorski wspierania menedżerów różnych szczebli w zarządzaniu zmianami. Z powodzeniem wdrażamy go w wielu organizacjach. Obejmuje on następujące obszary:
- Określenie kultury organizacyjnej firmy
- Diagnozowanie aktualnej gotowości firmy do szybkiej adaptacji do zmian
- Przewidywanie ryzyk związanych z wdrażaniem zmian w organizacji
- Poziomy funkcjonowania ludzi i organizacji w zmianie
- Zarządzanie zmianą na poziomie przekonań, wartości i tożsamości
- Głębokość, szybkość i wypracowanie zmiany – na co i jak musimy się przygotować?
- Poziom „szoku kulturowego” – jak głęboko sięga nasza zmiana? Ryzyka i korzyści
- Dylematy informowania o zmianach (brak czy nadmiar komunikacji?)
- Przekazywanie wizji
- Prawa perswazji
- Komunikacja lidera w zmianach
- Fazy reakcji na zmiany
- Świadomość fluktuacji motywacji i efektywności w okresie zmian
- Działania lidera – przeprowadzanie zespołów przez kolejne fazy reakcji na zmiany
- Style liderskie w poszczególnych fazach adaptacji do zmian
- „Mapy” ludzi w zmianie – diagnoza głównych oponentów i ambasadorów zmian
- Indywidualne style zachowania - diagnostyka
- Gotowość ludzi do adaptacji do zmian - style i warunki indywidualne