konsultacje i diagnoza
Diagnozujemy problemy i rozpoznajemy wyzwania istniejące w organizacji. Pomagamy w określeniu możliwości rozwojowych. Konsultujemy strategie, procesy zmian, funkcjonowanie zespołów, pomagamy diagnozować i zmieniać kulturę organizacyjną. Trafna diagnoza umożliwia podjęcie właściwych działań doradczych i szkoleniowych.
KAPITAŁ INTELEKTUALNY
W ramach opracowanego przez nas modelu zwiększania wartości kapitału intelektualnego organizacji realizujemy projekty doradcze i strategiczne na kilku poziomach funkcjonowania firmy:
VICTM - Valuable Intelectual Capital:
- Tożsamość i wartości – określanie i weryfikacja misji i wartości organizacji
- Kultura organizacyjna – diagnoza i modelowanie istniejącej kultury organizacyjnej
- Kapitał relacyjny – diagnostyka i wykorzystanie wewnętrznych sieci społecznych, wzmacnianie współpracy, poprawa relacji z otoczeniem
- Przywództwo – diagnoza jakości przywództwa w organizacji, doskonalenie umiejętności przywódczych kadry menedżerskiej, wpływanie na poziom motywacji pracowników
- Kapitał zespołów – pomoc w tworzeniu High Performance Teams (zespołów wysokiej efektywności)
- Kapitał ludzki – wyłanianie talentów, rozwój odpowiednich kompetencji, diagnoza i wykorzystanie potencjału rozwojowego
KULTURA ORGANIZACYJNA
KULTURA ORGANIZACYJNA
Diagnozujemy i określamy kulturę organizacji istniejącą w firmie. Prowadzimy badania i projekty wdrażania zmian kultury organizacyjnej. W ścisłej współpracy z zarządzającymi projektujemy warsztaty, narzędzia wdrożeniowe, analizy rezultatów zmian. Staramy się działać tak, aby ostatecznie kultura organizacyjna stała się silnym elementem konkurencyjnym organizacji i ułatwiała realizację jej strategii.
Artykuł: http://blogi.hbrp.pl/blog-biznesowy/ukryty-wymiar-firmy/
Zmiana i modyfikacja kultury organizacyjnej
Zmiana kultury organizacyjnej to zmiana dominujących schematów myślenia i działania w organizacji. Jest więc procesem wymagającym dużej uważności podczas diagnozy oraz strategicznego podejścia podczas wdrażania zmian.
Na pierwszym etapie tworzymy profil istniejącej kultury organizacyjnej zawierający wykaz charakterystycznych cech istniejącej kultury (zachowania i rytuały, schematy postępowania, dominujące przekonania i rozpowszechnione założenia).
W trakcie warsztatów z zarządzającymi ustalamy model zmiany. Pamiętajmy, że nie zawsze konieczna jest zmiana istniejącej kultury – czasem wystarczy wyeliminowanie istniejących “patologii”, które zaburzają efektywne funkcjonowanie. Pomagamy je zdiagnozować i stworzyć strategię ich eliminowania.
Na etapie wdrażania zmian i modyfikacji dbamy o spójność i konsekwencję działań, wspomagamy dostarczając nowych koniecznych kompetencji, dostarczamy nowych kompetencji liderom.
Etapy procesu:
- Diagnoza istniejącej kultury organizacyjnej
- Decyzje o zmianach
- Projektowanie koniecznych zmian i wspieranie wdrożenia
- Ocena zmian
POTRZEBY ROZWOJOWE
Diagnoza potrzeb rozwojowych na poziomie indywidualnym:
- Zaawansowane badanie AC/ DC zorientowane na pomiar mocnych stron, słabości i rezerw. Badanie obejmuje obszar kompetencji ( tzw. „odpowiedniość”) i dopasowania zachowań i postaw do kultury organizacyjnej i istniejących oczekiwań.
- Badanie potencjału bazujące na metodologii Insight Discovery, opracowanie indywidualnych planów rozwoju osobistego i zawodowego (PDP)
Przyjmujemy dwie perspektywy:
Perspektywa luki kompetencyjnej - obszar do rozwoju danej osoby lub grupy wynikający z różnicy pomiędzy oczekiwaniami a stanem faktycznym.Np. w odniesieniu do profilu kompetencji lub innego zestawu wymagań.
Perspektywa możliwości rozwojowych - obszar potencjalnego rozwoju nie będący w ścisłym związku z formalnie rozumianymi wymaganiami. Ten komponent ma szczególne znaczenie w długofalowym rozwoju organizacji, zarządzaniu talentami oraz rozwoju przywództwa.
Diagnoza potrzeb rozwojowych na poziomie zespołu
Autorska metoda TeamMirror™ łączy cztery techniki diagnostyczne, pozwalające zespołowi na zasadzie odbicia lustrzanego przyjrzeć się sobie i wraz z prowadzącymi wyciągnąć wnioski:
DIAGNOZA BLOKADOWA – jest metodą odnoszącą się do istniejących problemów i trudności (w tym dysfunkcji), których doświadcza zespół.
DIAGNOZA KONTEKSTOWA – pokazuje kontekst działania zespołu . Analizowane są czynniki związane z otoczeniem zespołu, z zachowaniami innych członków organizacji i zespołów, z kulturą organizacji i związanymi z nią dominującymi przekonaniami i wartościami.
TEAM ASSESMENT – metoda polegająca na obserwacji zachowań członków zespołu przez konsultantów i udzielanej informacji zwrotnej. Konsultanci bazując na sprawdzonej wiedzy na temat działania zespołów wysokiej efektywności łączą ją z praktyką budowania efektywnych zespołów.
DIAGNOZA KONFRONTACYJNA - jest metodą, w której zespół poprzez konfrontację z rzeczywistością może przyjrzeć się samemu sobie. W tej metodzie w maksymalny sposób wykorzystuje się zasoby własne, przeżycia i obserwacje samych członków zespołu. Podstawę metody stanowi dobór właściwych „sytuacji diagnostycznych” (w wersji outdoor i indoor)
Diagnoza potrzeb rozwojowych na poziomie całej organizacji (począwszy od definicji celów strategicznych w perspektywie rozwoju w Zrównoważonej Karcie Wyników - BSC).
Diagnoza potrzeb rozwojowych na poziomie kluczowych stanowisk pracy
- wyłonienie kluczowych stanowisk (ze względu na strategię)
- definicja wymagań na stanowisku wraz z obszarami odpowiedzialności
- przypisanie celów i KPI’s
- definicja kluczowych kompetencji
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ
Skupiamy się na dopasowaniu modelu zarządzania sprzedażą do istniejących realiów oraz wymagań firmy. Uważamy, że umiejętne zarządzanie sprzedażą to dużo więcej niż wyznaczanie celów i monitorowanie wyników.
Kluczowe kompetencje zarządzania sprzedażą:
Obszary wsparcia, szkolenia i programy działania
1. Strategiczne zarzadzanie sprzedażą
- ocena i weryfikacja aktualnej strategii sprzedaży
- opracowanie strategii sprzedaży
- opracowanie inicjatyw strategicznych
- wdrożenie strategii sprzedaży
2. Rozwój kompetencji menedżera sprzedaży
- umiejętność kaskadowania celów
- zarządzanie zorientowane na rezultaty
- planowanie działań sprzedażowych
- dobór metod i narzędzi zarządzania sprzedażą
- monitorowanie wyników, prowadzenie rozmów monitorujących
- realizacja spotkań roboczych w dziale handlowym (przygotowanie i prowadzenie spotkań, zastosowanie technik kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów)
- wpływanie na motywację handlowców
3. Budowanie i rozwój zespołów handlowych
- rekrutacja i dobór handlowców
- wdrażanie nowych handlowców
- realizacja coachingu i mentoringu