Joanna Heidtman

MÓJ BLOG

joanna-heidtman.businessdoctors.pl

JOANNA HEIDTMAN

dr Joanna Heidtman – Psycholog i socjolog, trener biznesu, doradca, coach. Wiedzę i doświadczenie zdobywała min. w University of South Carolina i Cornell University w USA. W Pracowni Procesów Grupowych w IS UJ prowadziła przez 10 lat badania dotyczące konfliktów i dynamiki grupowej. Jest współzarządzającym firmy doradczej Heidtman&Piasecki, współzałożycielem Fundacji na rzecz Kapitału Intelektualnego, certyfikowanym wykładowcą Harvard Business Review Polska (ICAN INSTITUTE), prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych na SWPS. Od wielu lat realizuje projekty doradcze i rozwojowe dla klientów: programy głębokiej diagnozy kultury organizacyjnej, rozwoju przywództwa oraz umiejętności i kompetencji menedżerskich. Jako coach pracuje indywidualnie z menedżerami wyższego szczebla, specjalistami, szefami zespołów projektowych. Tworzy narzędzia rozwoju kompetencji liderskich bazujące na wiedzy psychologicznej oraz na doświadczeniach zebranych w organizacjach. Prowadzi zajęcia w „Akademii Strategicznego Przywództwa™“ oraz „Akademii Innowacji”. Zrealizowała kilkadziesiąt programów doskonalenia umiejętności przywódczych dla menedżerów, zarządzania ludźmi w zmianie, rozwoju talentów liderskich w organizacji. Jej publikacje pojawiły się w Harvard Business Review, „Marketing & More”, „ThinkTank”, w „Charakterach”. Obecnie publikuje felietony w magazynie „Coaching” oraz na stronach „Blogosfery Liderów” Harvard Business Review Polska. Współpracuje jako ekspert z TVP, TVN, TVN24 Biznes i Świat.

Posiada certyfikat „Art & Science of Coaching” wydany przez Erickson College International, licencję Insights Discovery, certyfikat Praktyka NLP oraz doradcy zespołów uczenia się metodą "Action Learning". Dwie pozycje książkowe jej autorstwa poświęcone są indywidualnej efektywności (“W zgodzie ze sobą, w zgodzie z innymi” wyd. Emka) oraz problematyce pracy zespołowej (“Procesy grupowe – perspektywa socjologiczna” Wyd. Scholar).

W 2014 r. wydana została przez National Geografic książka Marka Kamińskiego opisująca metodę rozwojową “Biegun”, przy której współpracowała z autorem nad zestawem ćwiczeń praktycznych. Prywatnie pasjonuje się wspinaczką górską i podróżami po dalekich zakątkach Azji. Jej ulubione stwierdzenie: „Pomyśl uważnie zanim czegoś zapragniesz, ponieważ pewnego dnia stanie się to rzeczywistością”.

Blog biznesowy HBRP: http://blogi.hbrp.pl/blogbiznesowy/author/jheidtman/

Wybrane publikacje w pismach recenzowanych

  • Heidtman, Joanna. 2009. “„Relacje konfliktu w strukturach sieciowych - rozwój wiedzy w obrębie teoretycznego programu badawczego” Oblicza Socjologii Krakowskiej. Tom 1. Red. G. Bryda i W. Pawnik. Wyd. Nomos
  • Heidtman, Joanna. 2005. „Oczekiwania, status i perswazja w grupach zadaniowych” w: „Sztuka perswazji. Socjologiczne, psychologiczne i lingwistyczne aspekty komunikowania perswazyjnego”, Rafał Garpiel, Amelia Horodecka, Katarzyna Leszczyńska (red.). Wydawnictwo Nomos 403-415
  • Heidtman, Joanna. 2005. „Typologia grup społecznych.” Encyklopedia Socjologii. Red. W. Kwaśniewicz i inni. Warszawa.
  • Heidtman Joanna. 2002. „Strukturalne i indywidualne mechanizmy powstawania i dystrybucji władzy w sieciach konfliktu”. Studia Socjologiczne, 1(164): 7-42
  • Heidtman Joanna, Kinga Wysieńska i Jacek Szmatka. 2000. „Positivism and Types of Theories in Sociology”. Sociological Focus, 33: 1-26.

Współpraca z magazynem Harvard Business Review Polska

  • „Współdziałanie zamiast rywalizacji” (artykuł) Maj 2010
  • „Gdy partner w zespole sabotuje twoją pracę” (case study) Maj 2009
  • „Praca w zgodzie z własnymi wartościami” grudzień 2007
  • „Coaching i mentoring: indywidualne dopasowanie” BRIEF dodatek do nr 05/2008
  • „Zarządzanie emocjami w inwestowaniu” czerwiec 2008
  • Gdy lider staje się barierą w rozwoju firmy (komentarz) kwiecień 2004

Magazyn COACHING

  • „Ojciec pomysłów” Styczeń 2015
  • „O stawaniu się odważniejszym” Marzec 2015

Kontakt - dr Joanna Heidtman

email: joanna.heidtman@businessdoctors.pl